Fitness voor jeugd

De jeugd in Nederland wordt te dik. Waarom is dit eigenlijk? Een hele simpele reden, ze bewegen te weinig! Waar de jeugd 10 jaar geleden vaak sport als hobby had, daar spelen ze nu liever computer spelletjes of kijken ze een film. Dat is jammer, en het kan zelfs een groot probleem voor de gezondheidszorg worden in de toekomst. Te dikke jeugd kan zich ontwikkelen tot te dikke, of zelfs zwaarlijvige volwassenen en deze mensen maken vaker aanspraak op gezondheidszorg zo wijst onderzoek uit. Daarom wil ik het hier graag met je hebben over Fitness voor jeugd. Met fitness voor jeugd bedoel ik sporten voor jongeren. Het is namelijk belangrijk dat kinderen en tieners minimaal een uur per dag bewegen. Op de basisschool halen de kids dat nog wel door middel van veel spelen. Maar op het voortgezet onderwijs wordt dit al een stuk lastiger. Interesses verleggen en meer huiswerk zorgt voor langer stilzitten op een dag en dat is zonde. Fitness voor jeugd kan betekenen dat je tijdens de gymles wat actiever meedoet. Maar je kunt ook denken aan speciale programma’s op een sportschool. Het is in ieder geval belangrijk dat de jeugd verantwoord sport. Als je nog volop in de groei bent kan verkeerd sporten namelijk een blijvend slecht effect op je houding en botten hebben. Heel weinig bewegen is overigens ook niet goed want dit remt de groei van botten en spieren. Uit onderzoek blijkt tevens dat jongeren die sporten beter slapen ‘s nachts en beter presteren op school overdag. Het is zodoende een win win situatie. Ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren om eens bij de sportschool te gaan kijken, informeer naar de speciale programma’s voor de jeugd!